CONDICIONES GENERALES DE CONTRATACIÓN
1. ÀMBIT D'APLICACIÓ
1.1 Les condicions generals de contractació (les “condicions generals”) són aplicables a la prestació de serveis d'ensenyament d'anglès entre la societat que explota el centre Kids&Us (el “Proveïdor”) i el Client que consten identificats en cada moment en les condicions particulars vigents entre el Proveïdor i el Client (conjuntament, les “Parts”).
1.2 A efectes previstos en aquestes condicions generals:
a. Les “condicions particulars” formen part del Contracte de matrícula (tal com aquest terme es defineix a l'apartat 5).
b. “Client” significa la persona que, en nom propi o en nom i representació d'un menor sota la seva tutela o pàtria potestat, contracti els Serveis del Proveïdor, sense que aquests puguin ser cedits pel Client a tercers ni ser utilitzats per altres persones diferents del Client o el menor sota la seva tutela o pàtria potestat que consta inscrit com a alumne al Centre.
c. “Serveis” significa els serveis d'ensenyament d'anglès, sota el sistema Kids&Us, contractats en cada moment per un Client amb l'abast que resulti de les condicions particulars que, en tot cas, s'hauran de prestar pel Proveïdor d'acord amb el Contracte de matrícula.
d. “Contracte” està format per les Condicions particulars, les Condicions generals, les Condicions pròpies, els termes i condicions My Way, la Declaració de salut (si aplica) i la Targeta Alfa.
e. “Mousy” significa alumnes a partir d'1 any del primer curs de la metodologia Kids&Us.
f. “Linda” significa alumnes a partir de 2 anys del segon curs de la metodologia Kids&Us.
1.3 En cas de contradicció, les Condicions particulars prevaldran sobre les Condicions generals i les Condicions pròpies i, alhora, les Condicions generals prevaldran sobre les Condicions pròpies.
1.4 L'acceptació d'aquestes condicions generals mitjançant la seva signatura o, alternativament, mitjançant la subscripció del Contracte de matrícula:
a. Ha llegit, entén i comprèn el que s'exposa aquí i que ha tingut l'oportunitat de fer al Proveïdor les preguntes necessàries per resoldre els dubtes que pogués tenir.
b. És una persona amb prou capacitat per contractar un servei.
c. Assumeix totes les obligacions que resulten del Contracte.
1.5 Les condicions generals podran modificar-se, per exemple, per motius legals, reguladors, de seguretat o comercials, únicament si després de l'enviament de les modificacions proposades al Client, aquest les accepta de forma voluntària i sense reserves. El consentiment s'entendrà prestat si transcorreguts trenta (30) dies naturals des que siguin lliurades efectivament al Client (amb justificant de recepció) o des que s'hagi informat al Client per escrit de la seva existència al lloc web del Proveïdor https://www.kidsandus.es/ca el Client no manifesta per escrit la seva oposició a la incorporació de les esmentades modificacions.
2. SERVEIS
2.1 Amb caràcter previ a l'acceptació d'aquest contracte, el Client ha estat informat, a través d'un correu electrònic o mitjançant l’entrega en suport paper, dels següents aspectes:
i. catàleg complet dels cursos oferts, amb les seves característiques essencials i objectius, així com duració i hores, i les principals característiques del sistema d'ensenyament basat en el mètode Kids&Us;
ii. dades d'identificació del Proveïdor (amb indicació expressa que actua per compte propi), així com del centre on es prestaran els Serveis;
iii. preu del curs pel qual el Client ha mostrat interès incloent, tots els impostos i taxes, així com el cost dels materials (segons aquest terme es defineix a l'apartat 2.11) (conjuntament, “preu”) que, necessàriament, haurà d'assumir el Client i que és necessari per al desenvolupament del curs per ser inherent al mètode d'ensenyament Kids&Us, així com les condicions i mitjà de pagament;
iv. la necessitat del Proveïdor, per un tema organitzatiu, de conèixer el nombre de matriculacions amb anterioritat a l'inici de cada curs escolar i, per tant, el procediment anual de matriculacions que es realitzarà anualment de manera telemàtica;
v. el dret de desistiment del Client en els termes que resulten de l'apartat 3;
vi. el contingut d'aquestes condicions generals, havent ofert al Client la possibilitat de formular preguntes en relació amb les mateixes.
2.2 Els serveis es prestaran al centre detallat al Contracte de matrícula.
2.3 Horaris i durada de les classes segons el curs:
a. Babies (Mousy-Linda): la durada de les classes dels cursos Babies serà de 45 minuts, una vegada per setmana. En el cas de tenir només 1 alumne, la durada de la classe serà de 30 minuts perquè s'adapta a la capacitat de concentració de l'alumnat en edats primerenques i perquè tota l'atenció es concentra en aquest únic alumne. En el cas de les classes dels cursos Babies en centres externs, la durada serà de 30 minuts.
b. Kids (de Sam a Pam&Paul): la durada de les classes dels cursos Sam a Pam&Paul serà de 60 minuts, una vegada per setmana.
c. Ben&Brenda: la durada de les classes dels cursos Ben&Brenda serà de 90 minuts, una vegada per setmana.
d. Tweens 1 i 2: la durada de les classes dels cursos Animal Planet serà de 60 minuts, dues vegades per setmana.
e. Tweens 3 a Teens 4: la durada de les classes dels cursos Fairy Tales, Mysteries i The Future serà de 90 minuts, 2 vegades per setmana.
f. Teens 5 a Teens 6: la durada de les classes dels cursos Subscription variarà en funció de la modalitat escollida: 90 minuts, 2 vegades per setmana o 90 minuts, 1 vegada per setmana.
g. En cas de classes one-to-one (un sol alumne) la durada de la classe podrà variar, depenent del programa establert pel centre a tal efecte.
2.4 En el cas de classes impartides que no segueixin la metodologia d'aprenentatge Kids&Us, l'horari, la durada de les classes, el nombre d'alumnes, la data d'inici i fi de curs o el material utilitzat podrà variar segons el centre.
2.5 L'horari concret de les classes serà el que consti a les condicions particulars i, per tant, podrà variar cada curs escolar, depenent del curs escollit i del nombre d'alumnes assignats a cada curs que, en cada moment, pugui estar disponible.
2.6 Els cursos començaran, com a norma general, durant el mes de setembre de cada any natural i finalitzaran durant el mes de juny de l'any següent. Les dates concretes i el calendari de dies lectius seran comunicades pel centre.
2.7 Les classes marcades en el calendari lectiu a les quals, pel motiu que sigui, un alumne no assisteixi no podran recuperar-se.
2.8 El nombre màxim d'alumnes serà de cinc (5) per classe per al curs Babies i de vuit (8) per a la resta de cursos. En el cas de classes de Babies impartides en centres externs, el màxim d'alumnes per grup serà de vuit (8). Si, després d'un mes des de l'inici del curs, el nombre d'alumnes per classe és de tres (3) o inferior, i no hi ha altres grups que puguin absorbir aquests alumnes, el Proveïdor es reserva el dret de dissoldre el grup i, en aquest cas, procedirà a la devolució de qualsevol quantitat que, en concepte de matrícula, hagi abonat el Client durant aquest període, incloent-hi el cost dels Materials a què es refereix el punt 2.11.
2.9 Durant el període de rematrícula, el Proveïdor es reserva el dret de modificar la composició dels grups fins que aquesta no sigui definitiva, moment en què es confirmarà, per correu electrònic, al Client.
2.10 Els alumnes de Mousy seran acompanyats per una persona major d'edat durant tot el curs. Mentre que els cinc (5) alumnes de Linda seran acompanyats per una persona major d'edat durant els primers mesos del curs. En les classes impartides en centres externs, els alumnes no estaran acompanyats per un adult.
2.11 El professorat reuneix la titulació acadèmica o qualificació professional adequada per impartir els cursos. La contractació dels Serveis mitjançant particulars la firma del Contracte de matrícula implica que el Client coneix i accepta que aquests Serveis es basen en el mètode d'ensenyament no reglada Kids&Us que, a més de l'assistència presencial de l'alumne al Centre, requereix la utilització d'uns materials educatius propis (els “materials”), el cost dels quals assumirà el Client, sense perjudici de l'adequació del referit material a les necessitats de cada curs.
Els materials variaran depenent de cada etapa i inclouran contingut en format físic i en format digital. Aquests han estat creats amb l'objectiu d'oferir a l'alumnat una experiència global que comença a l'aula dels centres Kids&Us i es complementa fora d'ella. El centre comunicarà els materials de cada curs a l'inici de curs per mitjà del “Catàleg de materials”.
2.12 Els serveis tenen la consideració d'ensenyament no reglada i, per tant, els diplomes o certificats que pugui emetre el Proveïdor no tenen naturalesa oficial. El Proveïdor prepara els alumnes per realitzar, si així ho desitgen, exàmens que proporcionen diplomes internacionalment reconeguts. El preu dels drets d'obtenció del diploma estarà inclòs en el preu dels cursos oferts pel Proveïdor si aquest, expressament, així ho manifesta.
3. DRET DE DESISTIMENT
3.1. El Client tindrà dret a desistir dels serveis en el termini de catorze (14) dies naturals a comptar des de la subscripció de les condicions particulars, sense necessitat d'indicar el motiu ni incórrer en costos. Si s'exercís el dret de desistiment per un Client, el Proveïdor estarà obligat a la devolució de tots els imports que el Client li hagi abonat, utilitzant el mateix mitjà de pagament emprat pel Client per a la transacció inicial. Els imports corresponents als materials només es reemborsaran prèvia devolució dels Materials físics, sense haver estat usats.
3.2. El dret de desistiment que es regula en aquest apartat podrà exercitar-se per qualsevol mitjà escrit i, si es realitza de manera unilateral pel Client, el Proveïdor haurà de comunicar-li sense demora, en suport durador, el rebut de rebuig del desistiment esmentat.
4. PREU
4.1. El Client pagarà pels serveis els següents conceptes, el cost i condicions de pagament dels quals seran els que en cada moment resultin (indicats en la moneda de curs legal vigent del país) de les Condicions particulars:
a. Matrícula, segons correspongui.
b. Preu del curs, segons correspongui.
c. Materials.
d. Impostos que, si escau, resultin d'aplicació d'acord amb la legislació vigent.
4.2. A menys que les Condicions particulars determinin una altra cosa:
a. El cost de la matrícula es farà efectiu després de la subscripció del Contracte de matrícula.
b. El pagament dels materials es farà efectiu després de la subscripció del Contracte de matrícula, amb independència de quan s'incorpora efectivament l'alumne al curs.
c. El preu, que serà el que resulti de les condicions particulars, és un tant alçat i, per tant, s'ha calculat tenint en compte les característiques associades al curs sense que els pagaments periòdics que s'hagin pactat entre les Parts estiguin remunerant les hores lectives relatives a aquest període concret. En conseqüència, en cas que, pel motiu que sigui (festiu, malaltia, força major o qualsevol altra causa), un client no rebi el nombre d'hores lectives corresponents al període al qual es refereix algun dels pagaments periòdics del preu, no tindrà dret a reemborsament respecte a aquestes hores ni, tampoc, a la recuperació d'aquestes classes.
d. Els impostos que en cada cas resultin d'aplicació es pagaran en els termes previstos en la normativa vigent.
4.3. El Proveïdor únicament estarà obligat a la devolució de la matrícula i els materials en els supòsits previstos als apartats 2.8 i 3. Sense perjudici del que disposi la normativa aplicable, el Proveïdor no estarà obligat a la devolució de l'import de la matrícula ni dels materials en cap altre cas. En particular, el Client entén i accepta que l'abandonament del curs, qualsevol que sigui el motiu, o la finalització pel Client de la relació amb el Proveïdor suposarà la pèrdua d'aquestes quantitats.
4.4. En cas que el Client hagi domiciliat el pagament de qualsevol dels imports que s'inclouen en la contraprestació dels serveis i es produís la devolució d'algun dels rebuts, tots els costos associats a aquesta circumstància seran assumits pel Client amb total indemnitat per al Proveïdor.
4.5. Qualsevol descompte, reducció en el preu i/o altres rebaixes requeriran l'acord previ i per escrit de les Parts.
4.6. Tant la matrícula com els cursos són personals i intransferibles i, per tant, cap altra persona que no sigui l'alumne identificat al Contracte de matrícula podrà assistir als cursos contractats pel Client.
5. CONTRACTE DE MATRÍCULA
5.1. Els serveis es contractaran inicialment pel Client mitjançant la subscripció del corresponent Contracte de matrícula (el "Contracte de matrícula") que es formalitzarà per escrit a través de correu electrònic. En cada Contracte de matrícula haurà de constar necessàriament, almenys:
a. La identificació del Client i de l'alumne per a qui contracta els serveis, així com la relació entre el Client i l'alumne i l'acreditació, si escau, de la pàtria potestat o tutela respecte a aquest.
b. Els serveis sol·licitats, amb indicació del curs en què està interessat i els detalls i característiques d'aquest.
c. La contraprestació pels serveis.
d. Menció expressa respecte a la revisió realitzada pel Client de les condicions generals, així com la possibilitat que ofereix el Proveïdor al Client de realitzar consultes i, a més, l'acceptació expressa pel Client de les condicions generals i, si escau, la manifestació respecte a l'accés a la informació precontractual a què es fa referència a l'apartat 1.4.
e. El consentiment del Client per rebre per correu electrònic, o en l'espai que a aquest efecte s'hagi creat a la web del Proveïdor o per qualsevol altre mitjà que s'hagi pactat entre les Parts, la informació i formularis del procés de rematrícula, per a successius cursos, que podran contractar-se a distància i als quals resultaran d'aplicació, en tot cas, aquestes Condicions generals.
f. En el document (“Targeta Alfa”), el consentiment del Client pel tractament de les seves dades de caràcter personal, la veu i la imatge, així com la manifestació dels seus drets en aquest àmbit i de com exercir-los, i la identificació dels responsables d'aquest tractament.
5.2. El Contracte de matrícula no serà vinculant per a les Parts fins que es produeixi l'acceptació del Proveïdor i aquest s’hagi remès al Client per correu electrònic o seguint el mateix mètode d'enviament del Contracte de matrícula (l' “acceptació”), data a partir de la qual s'entendrà perfeccionada la relació entre les Parts.
Sense perjudici de l'enviament de l'acceptació pel Proveïdor al Client, el Proveïdor estarà obligat, en tot cas, a guardar una còpia digitalitzada del Contracte de matrícula i la seva acceptació al Centre com a prova de la contractació efectuada.
5.3. El Proveïdor no té cap obligació d'acceptar cap Contracte de matrícula i, per tant, es reserva el dret de rebutjar-los sense que d'això se'n derivi cap responsabilitat per al Proveïdor.
6. REMATRICULACIONS
6.1. Anualment, abans que finalitzi el curs escolar (aproximadament entre els mesos de març i maig), el Proveïdor dirigirà al Client comunicació per correu electrònic, als efectes de facilitar-li, en relació amb el següent curs escolar, tota la informació que resulta de l'apartat 2.1 (la "notificació de rematrícula") i, a més:
a. La possibilitat de formalitzar la rematrícula per al nou curs (la "rematrícula"), a part de presencialment al Centre, a distància per mitjans electrònics mitjançant la complementació del Contracte de matrícula.
b. Menció expressa que:
i. La devolució emplenada del Contracte de matrícula implicarà, després de l'acceptació d'aquest pel Centre, l'obligació de pagament pel Client de la contraprestació del nou curs en els termes que resultin de les Condicions particulars, així com l'acceptació de les Condicions generals.
ii. Després de l'acceptació del Contracte de matrícula pel Proveïdor, els termes i condicions del Contracte de matrícula seran els que regiran la relació entre les Parts fins a la finalització del nou curs contractat.
iii. El Proveïdor remetrà al Client la seva acceptació, per al seu arxiu, a través de suport durador.
iv. Sense perjudici de l'enviament de l'acceptació del Contracte de matrícula pel Proveïdor al Client d'acord amb el que es preveu en aquest apartat 6.1, el Proveïdor estarà obligat, en tot cas, a guardar una còpia digitalitzada del Contracte de matrícula pel Client i la seva acceptació pel Proveïdor al centre com a prova de la contractació efectuada.
6.2. Resultarà d'aplicació a la rematrícula la regulació dels contractes a distància per mitjans electrònics vigent en cada moment.
7. RECLAMACIONS
7.1. El Client podrà dirigir qualsevol reclamació relacionada amb els serveis a través dels fulls de reclamació que estan a la seva disposició al Centre.
7.2. D'acord amb el que disposa la normativa nacional aplicable, s'informa que el Client, si s’escau, podrà presentar una reclamació relativa a la deficient prestació dels serveis en aquells casos previstos legalment davant la plataforma de resolució alternativa de litigis amb consumidors o organisme competent equivalent, no trobant-se el Proveïdor obligat a participar-hi.
8. RESPONSABILITAT PER DANYS
8.1. El Proveïdor assumeix plena responsabilitat respecte als Serveis i respondrà davant el Client, pels danys i perjudicis que li haguessin estat causats per causes imputables al Proveïdor o als seus professionals o empleats a conseqüència de dol o culpa greu de qualsevol d'ells. Fora d'aquests casos, la responsabilitat del Proveïdor, que només serà pels danys directes efectivament causats al Client (excloent, per tant, el lucre cessant o danys reputacionals) estarà limitada a les quantitats rebudes pel mateix del Client en contraprestació pels serveis.
8.2. En cap cas el Proveïdor serà responsable dels danys derivats, o causats, en tot o en part, a conseqüència de la falsedat, l'ocultament d'informació o qualsevol altra conducta del Client que fos dolosa o negligent, o no realitzada conforme als principis de la bona fe, o d'incompliments que es produeixin per causes que estan fora del seu control raonable.
8.3. La responsabilitat del Proveïdor davant el Client en relació amb els serveis està condicionada al fet que el Client remeti reclamació per escrit, determinat amb suficient detall la naturalesa de la reclamació i l'import reclamat, llevat en cas de dol en què serà d'aplicació el termini de prescripció legalment establert.
8.4. L'eventual responsabilitat del Proveïdor tindrà lloc únicament davant el Client. El Proveïdor no serà responsable dels danys que poden ocasionar-se a tercers.
9. MY WAY
9.1. És l'aplicació educativa que el Proveïdor posa a disposició de l'alumne. My Way complementa el treball realitzat a l'aula proporcionant itineraris d'aprenentatge personalitzat per assegurar que l'alumne aconsegueixi els objectius comunicatius del curs.
9.2. Perquè l'alumne pugui utilitzar My Way i, per tant, gaudir d'aquest servei és necessari que adquireixi la condició d'usuari de My Way. Per això, el Client ha d'acceptar els termes i condicions de l'aplicació, recollits al Contracte de matrícula com a "termes i condicions My Way".
10. TERMINACIÓ DE LA RELACIÓ DE SERVEIS PEL CLIENT. BAIXA DE L’ALUMNE
10.1. El Client podrà terminar en qualsevol moment la seva relació amb el Proveïdor i, per tant, l'alumne podrà ser baixa del curs en què estigui matriculat en cada moment, mitjançant comunicació escrita dirigida a l'atenció de la direcció del Centre.
10.2. Els imports pagats en concepte de matrícula o rematrícula i material no són reemborsables, llevat en cas de desistiment per part del Client o en cas de terminació del contracte pel Client basat en un incompliment del Proveïdor i, per tant, la terminació anticipada del contracte per part d’un Client no li donarà dret a sol·licitar el reemborsament d'aquestes quantitats, ni tampoc aquelles altres que ja hagi pagat en concepte de preu del curs.
Per tant, si la data d'efectes de la terminació (o baixa de l'alumne) no coincideix amb l'últim dia lectiu del període de pagament establert en les Condicions particulars, el Proveïdor farà seus tots els imports ja abonats pel Client sense que aquest pugui reclamar la devolució de cap quantitat, tot i que no hagi rebut totes les classes del referit període. D'altra banda, un cop acabat el contracte, el Client no vindrà obligat al pagament de les quantitats que encara no s'hagin meritat.
11. TERMINACIÓ DE LA RELACIÓ DE SERVEIS PEL PROVEÏDOR
11.1. El Proveïdor podrà resoldre aquest contracte i posar fi a la prestació de serveis quan:
i. el Client incompleixi les obligacions de pagament assumides en virtut del contracte;
ii. l'alumne demostri reiterades faltes de disciplina, o accions que perjudiquin la marxa docent, sense dret a la devolució de les quantitats que hagués pogut abonar, com a rescabalament del perjudici ocasionat.
12. FORÇA MAJOR
12.1. En cas de tancament del centre o la impossibilitat de portar a terme la prestació dels serveis de manera presencial, a conseqüència de l'existència d'una situació de força major que afecti la totalitat de la xarxa de centres Kids&Us, el Proveïdor oferirà al Client un model digital total, amb continguts 100% en línia o classes síncrones depenent del curs.
12.2. La modalitat digital serà oportunament comunicada al Client i no comportarà una modificació de la contraprestació pactada en les Condicions particulars pel curs.
12.3. A efectes d'aquestes Condicions generals "força major" significa qualsevol fet, circumstància, esdeveniment o esdeveniment (amb independència de quina sigui la seva causa) que sigui imprevisible i inevitable que impedeixi la prestació dels serveis, sempre que el mateix no sigui imputable al Proveïdor i existeixi una relació de causalitat entre la impossibilitat de portar a terme la prestació dels Serveis i el referit fet, circumstància, esdeveniment o esdeveniment.
13. PROTECCIÓ DE DADES
13.1. La identificació dels responsables del tractament de les dades de caràcter personal, la veu i la imatge del Client, els drets que li emparen en aquest àmbit pel simple fet de cedir l'ús d'aquests a un responsable determinat i prèviament reconegut, així com la finalitat, conservació, destinataris i altres requisits establerts per la normativa per a aquestes dades s'expressaran, individualment, en el document adjunt "Targeta Alfa".
El Client disposa de més informació a https://www.kidsandus.es/ca/footer/politica-de-privacitat/
14. LLEI APLICABLE I JURISDICCIÓ
14.1. El Contracte es regirà per la llei comuna espanyola.
14.2. Qualsevol conflicte o discrepància entre les Parts derivat d'aquest Contracte es resoldrà pels jutjats i tribunals del domicili del Client, amb renúncia expressa a qualsevol altre fur que pogués correspondre a les Parts.